Liceum i Technikum

Język polski w terenie – biegane dyktando klasy IB

Nauka ortografii nie musi być nudna! Przekonali się o tym uczniowie klasy IB, którzy niedawno, korzystając z malowniczych okoliczności przyrody i pięknej pogody, wzięli udział w bieganym dyktandzie.

To metoda aktywizująca, wykorzystująca różne style uczenia się, wymagająca czytania ze zrozumieniem, prawidłowej wymowy, spostrzegawczości i czujności ortograficznej. W różnych miejscach sąsiedzkiego parku nauczyciel ukrył wyrazy z trudnością ortograficzną. Zadaniem uczniów było odszukanie i przeczytanie ortogramów, podyktowanie ich koledze (jeśli się zapomni, trzeba pobiec jeszcze raz),  zamiana ról, tak, by wszyscy brali udział w zabawie, a na koniec w ramach podsumowania sprawdzenie przez grupy poprawności tekstów.

Dzieciom taka forma nauki dała możliwość spożytkowania energii i efektywnej współpracy w zespole.